Skip navigation

Takie posty to sól internetu (albo cukier, jak cytowałem kilka dni temu). Oto 10 podstawowych rzeczy, które należy zrobić od razu po instalacji WordPressa lub po założeniu na nim swojego bloga. Szybkie, łatwe i wyjątkowo efektywne, a przy okazji w stu procentach prawdziwe. 0% hype, 100% reality.

W skrócie, oto 10 kroków. Szczegóły oczywiście w oryginalnym artykule:

1. Zmień swoje hasło do WordPressa. Zmień hasła autorów i nadaj im uprawnienia.

2. Zmień sposób, w jaki generowane są permalinki w WP. Zamiast numerów artykułów niech w URL-ach będą ich tytuły, to lepsze dla SEO.

3. Zmień lub ściągnij i aktywuj skórkę (theme) do WordPressa. Inaczej wygląd będzie nudny jak Sins of the Solar Empire (nie wiesz, co to jest? no właśnie).

4. Stwórz kategorie, w których będą się pojawiały twoje wpisy blogowe. Zmień domyślną na „News” lub podobny, ogólny frazes.

5. Aktywuj Akismet, czyli najlepszy plugin do walki ze spamem. Moim zdaniem powinien to być punkt numer 1, szczególnie, jeśli strona staje się znana. Inaczej – powodzenia w wycinaniu 200 informacji od rosyjskich spammerów dziennie.

6. Zainstaluj Sitemap Google. Tego akurat nie mam, ale jeśli ktoś chce się dobrze wyszukiwać, to mus. Inna sprawa, że WordPress rządzi pod względem SEO tak, jak mało innych platform, więc dla niektórych jest to przesada.

7. Zainstaluj backup bazy danych WordPressa. Tylko dla tych, którzy sami hostują.

8. Przetestuj bloga wpisując losowe teksty, tytuły, tagi, kategorie i dodając jakieś obrazki. Moja uwaga: Lorem Ipsum nie wymyślono bez przyczyny. Nie polecam testowania żadnych stron internetowych przy użyciu słów powszechnie uważanych za obraźliwe. Archive.org nie śpi. Google też. Ani czytelnicy. Autor poleca zaś zestaw próbnych postów i komentarzy. Pomocne.

9. Dodaj RSS-y do Feedburnera. Nie jestem ekspertem, nie wypowiadam się.

10. Włączanie Google Analytics. Oczywista oczywistość.

Autor dodaje jeszcze dwie porady mniej znaczące (albo, jak mówi mi przeczucie, które zepsułyby mu fajny tytuł artykułu 😉 ): zmiana wielkości obrazków i zmiana tytułu bloga. A ja polecam jeszcze napisanie strony o autorze.

Klasyczny przykład evergreenu, krążącego po StumbleUpon, Delicious, Digg-ach i blogach. Dobry przykład, ma się rozumieć, bo WordPress ogarnięty to WordPress skuteczniejszy.

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: