Skip navigation

Długi tytuł, krótki news. Dan Schwabel to jeden z ekspertów w młodej sztuce personal brandingu, więc zawsze warto go przeczytać mimo,  że wiele jego tekstów można stosować wyłącznie w granicach USA – gdzie indziej mogłyby być… zbyt postępowe. Nie zmienia to faktu, że gościnny wpis na Mashable o 7 sekretach, które pozwolą zdobyć następną pracę dzięki wykorzystaniu serwisów  społecznościowych jest bardzo dobry, pomysłu na szukanie samemu ludzi, z którymi chcemy wejść w kontakt, wcześniej nie znałem. Choć z drugiej strony: być może to właśnie on jest zbyt postępowy?

Ważniejsza jest jednak inna myśl.

Nauka numer 1: gościnne wpisy na blogach innych ludzi lub na tematycznych power blogach to podstawa do tego, żeby setki/tysiące/miliony ludzi zobaczyły Twój tekst, zaciekawiły się, a następnie przeklikały na Twoją stronę lub zaciekawiły produktem, jaki oferuje autor. Jeśli zrobiłeś dobre wrażenie – a guest post to jak pierwszy uścisk ręki – masz pierwszych czytelników.

Zasada jest prosta: materiał, który komuś dajesz, musi być najwyższej jakości, ponieważ jeśli nie zainteresuje czytelników, przejdą do kolejnego newsa lub zamkną przeglądarkę. Im lepszy, tym większy potencjał na trafienie na Wykop, fora, czy do przesyłanych taśmowo mejli. A to gwarantuje lawinowy traffic (swoją drogą: PEOPLE ARE NOT TRAFFIC).

Z doświadczenia: zanim zechcesz błysnąć w sieci z czymś dłuższym, co może na trwały i długi czas zmienić podejście ludzi do autora, daj materiał do przeczytania kilku osobom, szczególnie tym, które znają się na poruszanej tematyce. Ten żelazny punkt z abecadła dziennikarstwa jest wyjątkowo żywy dziś, kiedy założenie bloga to pięć kliknięć i jeden e-mail. 

Unikanie katastrof i błędów przywiązanych na długo do własnego nazwiska to przecież też personal branding…

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: