Skip navigation

Wklejałem niedawno wyniki badań, które pokazywały, jak wygląda zaufanie internautów i konsumentów w ogóle. W skrócie: nie ufamy firmom i reklamom, ale innym ludziom, społecznościom, wyszukiwarkom. Ciężko się nie zgodzić. Tym razem wrzucam linka do e-booka napisanego w marcu zeszłego roku przez Chrisa Brogana i Julien Smith. Tytuł: Trust Economies. Pierwszy nagłówek: If you build it, they won’t come. Klasyk.

Dorzucę jeszcze kilka cytatów:

Your new web application is a great time saver? I’m over here instead because my friends use this web app. Marketing and sales people, here is your notice; you’re fired unless you start investing in the Trust Economy.

The relationship comes before the sale, not the other way around.

This isn’t “trust so you can make a sale.” Rather, build trust and establish a relationship, period—for the sake of that trust and relationship alone. The sale is neither here nor there until the relationship is established.

The goal isn’t to roam around on social networks handpicking friends. Instead, get involved with communities of interest, and grow these experiences and relationships BEF ORE you need them. (porównaj z sytuacją, w której o swoją obecność w serwisach biznesowych oraz nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów należy zadbać PRZED, a nie PO tym, kiedy potrzebujesz pracy/przysługi, co jest kanonem personal brandingu – przyp. mój).

We know you’ve got a job to do, but there are lots of people who prefer you do it elsewhere if you’re going to use traditional “bomb” marketing and sales efforts, versus “hand to hand” relationship building (i znów, klasyczny, najprostszy przykład zbrodni na reputacji – są ludzie, którzy wklejają w komentarzach wyłącznie linki do swoich stron/blogów. To absolutny fail, nikt o zdrowych zmysłach z takiej promocji nie skorzysta, a jeśli już, to będzie to traffic bezwartościowy. O wiele lepiej wychodzą ludzie, którzy wnoszą coś do dyskusji – przyp. mój). What you feed into the system becomes another point we can use to connect.

(…) in this wired world of digital communities and deep long-tail niches, humanity-over-IP is the protocol.

Talk to people because you like the people. Choose people that have something to do with your product, and then, ask them about THEM . Make the person you’re speaking to a rock star—care about them, the projects they have, and come to see it from THE IR point of view.

Na podobny temat pisał też niedawno analiytk Forrestera, Jeremiah Owyang. Intel fishes where the fish are. Wszystkie trzy rzeczy to elementarz nowego marketingu.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: